Monday 13 June 2011

Rio Ferdinand: Javier Hernandez mampu mengukir sejarah di Old Trafford

London - Pertahanan Manchester United, Rio Ferdinand percaya Javier Hernandez mampu mengukir sejarah tersendiri di Old Trafford.

Penyerang Mexico itu telah membuktikan sesuatu dalam musim pertamanya di England semenjak berhijrah dari kelab lamanya, Chivas Guadalajara pada musim panas yang lepas dengan menjaringkan 20 gol untuk Manchester United dalam semua pertandingan.

Pemain yang lebih dikenali dengan panggilan "Chicharito" ini juga telah memainkan peranan yang penting buat "The Red Devils" dalam memenangi gelaran liga buat kali ke-19 dan sumbangannya diakui oleh peminat kelab tersebut yang mengundinya sebagai Pemain Terbaik pada tahun ini.

Penyerang berbisa MU, Javier Hernandez

Ferdinand sangat kagum dengan pemain muda Mexico ini dan percaya jika Hernandez meneruskan prestasinya seperti sekarang, dia mampu berada di puncak dunia.

"Chicho adalah pemain yang memang dilahirkan untuk menyumbat gol dan pemain muda profesional yang sangat bagus," ujar Ferdinand seperti diwawancara talkSPORT.

"Dia akan mengukir sejarah di Manchester United, dia mempunyai keinginan yang kuat untuk menjadi pemain terbaik dunia," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...